Po masinių renginių stadionuose bei arenose susikaupia daugybė aplinką teršiančių vienkartinių indų, todėl „Žalgirio“ arenos atstovai pristato alternatyvą – daugkartinio naudojimo puodelius. Prognozuojama, kad įgyvendinus iniciatyvą, atliekų po renginių sumažės net iki 80 proc.
Per metus lietuviai išmeta apie 100 tūkst. tonų plastiko atliekų. Deja, Europoje perdirbama tik mažiau nei trečdalis plastiko atliekų, tad vis svarbiau tampa naudoti plastiko gaminius, kuriuos vėliau bus galima perdirbti arba jie jau pagaminti iš anksčiau panaudoto plastiko. Ypač daug plastiko atliekų susikaupia renginių metu.
Pasak „Žalgiris Group“ maitinimo organizavimo vadovo Tado Štramaičio, vidutiniškai per vienerias Eurolygos rungtynes sunaudojama 7 000 vienkartinių bokalų, o nuo šio sezono pradžios jau sunaudota 188 100 bokalų. Vien pernai po renginių buvo išmestos 3,42 tonos plastiko.
Todėl, siekdama sumažinti taršą ir kurti tvaresnę ateitį, įmonė renginių metu pradės naudoti daugkartinius puodelius. Iniciatyva nuo kovo pabaigos jau įgyvendinama „Žalgiris Group“ valdomame Dariaus ir Girėno stadione, o nuo kito sezono bus vykdoma ir „Žalgirio“ arenoje. Skaičiuojama, kad įgyvendinus daugkartinių puodelių iniciatyvą, išmetamo plastiko kiekis sumažės iki 80 proc.
Žalesnė ateitis – visų atsakomybė
Daugkartinio naudojimo indai tinka visoms gėrimų kategorijoms: tiek šaltiems, tiek karštiems, ir yra gaminami iš visiškai perdirbamo polipropileno plastiko (PP). Naujoji iniciatyva – aplinkai draugiškas, gamtos išteklius tausojantis sprendimas, skirtas masiniams renginiams – ženkliai prisideda prie „Žalgiris Group“ tvarumo tikslų.
„Mes esame matomi viešojoje erdvėje, todėl turime daugiau galimybių ir atsakomybių formuoti tvaraus vartojimo kultūrą Lietuvoje. Tikime, kad įgyvendinant tvarias iniciatyvas mus dažniau rinksis tie atlikėjai, renginių organizatoriai ir žiūrovai, kuriems taip pat svarbios išteklių tausojimo, tvarumo ir plastiko mažinimo temos. O tie, kam šie klausimai – nauji, gaus progą išbandyti ir galbūt, pritaikyti renginiuose matytą praktiką savo buityje. Planetos išsaugojimas ne tik verslo, bet ir kiekvieno iš mūsų atsakomybė“, – sakė T. Štramaitis.
Prieš iniciatyvą įgyvendinant dideliu mastu, ji buvo išbandyta Eurolygos ketverto finalo metu. „Per finalo ketvertą daugkartinius puodelius išbandėme su savo tiksline auditorija. Iniciatyva buvo priimta labai pozityviai, ją teigiamai įvertino ir renginio organizatoriai, ir klientai, todėl esame pasiruošę ją įdiegti visur“, – apie projekto plėtrą kalbėjo „Žalgiris Group“ maitinimo organizavimo vadovas.
Papildomi resursai iššūkiams įveikti
Įgyvendinant tokio dydžio naujoves neišvengiamai kyla ir iššūkių, kuriuos įmonė jau numatė ir pasiruošė įveikti. Daugkartinių puodelių gamyba užtrunka žymiai ilgiau nei vienkartinių, todėl gali atsirasti nesklandumų užtikrinant pakankamą jų kiekį. Taip pat, pačių indų surinkimas bei plovimas reikalauja papildomo laiko ir išteklių, kurių nereikėdavo, naudojant vienkartinius indus.
„Be gamybos ir tiekimo iššūkių numatėme, kad stadiono svečiai puodelius po renginių gali išsinešti su savimi arba išmesti į tam skirtas vietas. Norint kuo lengviau susitvarkyti su šiais iššūkiais, svarbus stadiono svečių švietimas dėl žaliosios politikos. Dėsime visas pastangas, kad svečiai indus paliktų jų surinkimo vietose, kurios bus stadione, arba grąžintų atgal į barus“, – sakė T. Štramaitis.
Ši iniciatyva prisideda prie kitų įgyvendintų „Žalgiris Group“ valdomų objektų sprendimų spręsti taršos krizę bei skatinti tvarumą sporto ir pramogų industrijoje. Prieš keletą metų ant „Žalgirio“ arenos stogo sumontuota 500 kW saulės elektrinė, kuri gamina net trečdalį energijos pastato poreikiams. Praėjusiais metais, siekiant paskatinti bioįvairovei itin svarbių bičių klestėjimą, ant „Žalgirio“ arenos baseino stogo taip pat buvo įkurtas bitynas, o bičių šeimos apgyvendintos Kauno modernizmą vaizduojančiuose aviliuose.
Apie „Žalgiris Group“
„Žalgiris Group“ – profesionali sporto infrastruktūros organizacija, vienijanti tokias Kauno „Žalgirio“ ir „Žalgirio“ arenos struktūroje veikiančias įmones ir prekės ženklus kaip „Žalgirio“ arenos baseinas, Dariaus ir Girėno stadionas, Kauno ledo rūmai. Organizacija fokusuojasi į renginių bei koncertų organizavimą, modernų objektų valdymą, inovacijas bei komercinės veiklos plėtrą.
Vasarą „Žalgirio“ arenoje buvo atlikti darbai, kuriuos sirgaliai galės įvertinti... Plačiau »
Įvairių renginių paklausa pastaraisiais metais ženkliai išaugo. Plačiau »