„Arenacross“ – motociklų varžybos, kuriose daugiau laiko praleidžiama ore nei ant žemės

Iki pirmųjų Lietuvos istorijoje „Arenacross“ varžybų lieka vos kiek daugiau nei mėnuo. Jau spalio 19 d. Kauno „Žalgirio“ arenoje specialiai įrengtoje motociklų kroso trasoje 30 geriausių Lietuvos ir užsienio lenktynininkų susikaus dėl vietų ant nugalėtojų pakylos.
Apie tai, kuo unikalios „Arenacross“ varžybos ir kuo jos skiriasi nuo motokroso bei superkroso pasakoja vienas varžybų dalyvių Arūnas Gelažninkas, daugkartinis Lietuvos ir Baltijos šalių motociklų kroso čempionas ir prizininkas, Pasaulio MX1, MX2 ir MX3 čempionatų dalyvis: Motokroso varžybos vyksta atvirose teritorijose (t.y. lauke ar pamiškėje) įrengtose plačiose trasose, kurių ilgis siekia nuo 1 iki 2 km. Lenktynininkai jose išvysto gana didelį greitį – iki 100 km/h ir daugiau. Motokroso trasose gali būti įrengtų tramplinų šuoliams, tačiau ne itin daug. Motokroso varžybos vyksta skirtingais lygiais – nuo mėgėjų iki profesionalų.
Superkroso trasos įrengiamos mažesnėse, uždarose teritorijose, dažniausiai stadionuose. Superkroso trasa nuo motokroso skiriasi posūkių kiekiu – jų čia daugiau – ir daugybe sudėtingų šuolių, kuriuos atlikti reikia pakankamai nedidelėje erdvėje. Superkroso varžybose dalyvauja tik labai aukšto profesionalumo lenktynininkai. Šio tipo varžybos labai populiarios JAV, kur vyksta ir Pasaulio superkroso čempionatas. Jei superkroso trasos dažniausiai įrengiamos beisbolo stadionuose, tai „Arenacross“ – uždarose patalpose po stogu. „Arenacross“ varžybos – labai panašios į superkroso, trasa, kurioje varžosi lenktynininkai yra kelis kartus trumpesnė nei motokrose, taigi lenktynininkai visus sudėtingus posūkius ir tramplinus turi įveikti per trumpesnį laiką. Kaip ir superkrose, taip ir „Arenacross“ lenktyniauja aukšto profesionalumo lygio sportininkai. Europoje iki šiol „Arenacross“ tipo varžybos vykdavo tik Jungtinėje Karalystėje.
Tiek „Arenacross“, tiek ir motokroso ar superkroso varžybose sportininkai varžosi tokio pat tipo krosiniais motociklais, kurie skirstomi į klases pagal variklio galingumą. Motociklų paruošimas kiekvienoms iš skirtingų varžybų šiek tiek skiriasi dėl skirtingų šuolių elementų – svarbiausia tinkamai sureguliuota pakaba. Krosinių motociklų sporte labai svarbus fizinis pasiruošimas – tai varžybos, kuriose daugiau laiko praleidi ore nei ant žemės, o suvaldyti daugiau nei 100 kg sveriantį motociklą reikalinga didelė fizinė ištvermė. Kuo trumpesnė trasa – tuo didesnis tempas ir mažiau galimybių pailsėti. Spalio 19 d. Kaune vyksiančiose „Arenacross“ varžybose lenktynininkų lauks 310 m ilgio trasa, kuriai įrengti prireiks bemaž 4 000 tonų smėlio. Trumpos atkarpos, arčiau išdėstytos kliūtys, mažiau erdvės įsibėgėjimui – sportininkai varžybose turės atskleisti visą savo meistriškumą. Trisdešimt kvalifikacijos etapą įveikusių sportininkų susirungs asmeninėje įskaitoje trijose klasėse: jaunimo klasėje varžysis lenktynininkai su 85 kubinių centimetrų galingumo motociklais, „MX 2“ klasėje – su dvitakčiais 125 ir keturtakčiais 250 cm ³ motociklais, „Open Pro“ klasėje dalyvaus pačius galingiausius motociklus, kurių darbinis variklio tūris – 450 kubinių centimetrų, vairuojantys meistrai. Superfinale susirungs aštuoni greičiausi sportininkai. 15min.lt informacija
Renginio aprašymas čia.

Kitos naujienos

„Žalgirio“ arenoje – net trejos Eurolygos rungtynės per savaitę

„Žalgirio“ arenoje – net trejos Eurolygos rungtynės per savaitę

Kauno „Žalgirio“ arenoje – dar daugiau Eurolygos dvikovų! Plačiau »

Kauno „Žalgiris“ 80 metų jubiliejų pasitinka su atnaujinimais „Žalgirio“ arenoje

Kauno „Žalgiris“ 80 metų jubiliejų pasitinka su atnaujinimais „Žalgirio“ arenoje

Vasarą „Žalgirio“ arenoje buvo atlikti darbai, kuriuos sirgaliai galės įvertinti... Plačiau »

Arenos partneriai

Privatumo politika
Kandidatų privatumo politika
Daugiau informacijos apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama susisiekiant el. paštu: privatumas@zalgirioarena.lt
Slapukų politika
Ginčų sprendimas
© „Žalgirio“ arena, 2011-2024. Visos teisės saugomos